Dette website udbydes af:
Holding m2 ApS
Ole Suhrs Gade 4, 4. Th.
1354 København K
Telefon: 77 343 343
Email: kontakt@maegleradm.dk
Version 1.0. – Februar 2024
Hos MaeglerADM er vi dedikerede til at forebygge hvidvask og finansiering af terrorisme. Vi prioriterer også sikker og ansvarlig håndtering af vores kunders data. Læs videre for at forstå, hvordan vi i MaeglerADM behandler og opbevarer de data, vi modtager.
Læs mere om:
Som dataansvarlig virksomhed ligger databeskyttelse os meget på sinde. Vi værner om de personoplysninger, som vi håndterer, og vi sikrer os, at vi lever op til databeskyttelseslovgivningen.
Vi giver de personer, som vi behandler oplysninger om (”de registrerede”), informationer om vores databehandlinger og om de rettigheder, som man har som registreret.
I denne privatlivspolitik beskriver vi vores behandling af oplysninger om kunder.
Hvis du har spørgsmål om vores behandling af dine oplysninger, er du altid velkommen til at kontakte Michael Rasmussen.
Du kan kontakte Michael Rasmussen på e-mail kontakt@maeglerADM.dk (Husk at almindelig e-mail ikke er en sikker kommunikation. Skriv ikke noget i din e-mail, som er privat eller følsomt, eller som du i øvrigt synes skal beskyttes.)
Eventuelt: kan du kontakte os ved brev, skriv til postadressen nævnt ovenfor, att. Michael Rasmussen
MaeglerADM
De oplysninger, som vi behandler om dig, kan omfatte:
Oplysninger I forbindelse med administration af kundeforhold
Almindelige personoplysninger, herunder
CPR-nummer i forbindelse med kreditvurdering, låneoprettelse og hvidvaskning samt underskrifter på dokumenter
Når vi yder helhedsrådgivning til dig, indsamler og behandler vi, udover ovenstående, følgende typer af personoplysninger om dig:
Når vi yder rådgivning til dig vedr. boligkøb, har vi behov for dit CPR-nummer i forbindelse med indhentelse af tilbud fra banken, og eventuelt afgørelse af at optage lån. Endvidere har vi behov for dit CPR-nummer til brug for udfyldelse af købsaftale, og til den juridiske sags proces der medfølger et køb af bolig.
Når vi yder rådgivning til dig vedr. boligkøb, har vi behov for en kopi af dit pas i forbindelse med indhentelse af tilbud fra banken, og eventuelt afgørelse af at optage lån.
Når vi yder rådgivning til dig vedr. boligkøb, har vi behov for en kopi af dit sygesikringskort i forbindelse med indhentelse af tilbud fra banken, og eventuelt afgørelse af at optage lån.
MaeglerADM
MaeglerADM
Vi videregiver eller overlader personoplysninger til følgende kategorier af modtagere i forbindelse med administration af kundeforholdet, og når vi yder helhedsrådgivning i forbindelse med køb af bolig:
Vi sletter oplysningerne om dig, når de ikke længere er nødvendige.
MaeglerADM følger generelt den opbevaringsfrist, der gælder efter bogføringsloven og rådgiveransvar. For at sikre korrekt håndtering af tilbagevendende kundeforhold, potentielle reklamationssager og garantiforpligtelser og for at kunne leve op til vores forpligtelser, har vi vurderet, at det er nødvenligt at gemme oplysninger i op til 10 år plus indeværende år fra forretningsforholdet er ophørt. Fristerne er fastsat efter de danske forældelsesregler. Endvidere følger MaeglerADM´s opbevaringsfrister forældelsesfristen i lov om finansielle rådgivere og boligkreditformidlere, i forhold til dokumentationshensyn i forbindelse med ydet rådgivning.
Såfremt man vælger ikke at være kunde hos MaeglerADM vil vores systemer begynde en automatisk sletning af personhenførbare oplysninger, således at MaeglerADM ikke længere opbevarer nogen former for oplysninger.
Du har efter lovgivningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig.
Du kan gøre brug af dine persondatarettigheder ved at henvende dig til os. Vores kontaktoplysninger finder du øverst i denne politik.
Når du har anmodet om at få adgang til oplysninger om dig, at få dem rettet eller slettet, eller hvis du har gjort indsigelse mod vores databehandling, undersøger vi, om det er muligt at imødekomme dit ønske. Vi giver dig svar på din henvendelse så hurtigt som muligt og senest en måned efter, at vi har modtaget din henvendelse.
Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.
Hvis du mener, at de persondata, vi behandler om dig, er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. Du skal henvende dig til os og oplyse os om, hvori unøjagtighederne består, og hvordan de kan rettes. Vi skal i alle tilfælde tage stilling til, om vi mener din anmodning er berettiget.
Vi sletter generelt persondata, når de ikke længere er nødvendige. I særlige tilfælde har du ret til at få specifikke oplysninger om dig slettet, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer. Det gælder fx, hvis du trækker dit samtykke tilbage, og vi ikke har et andet grundlag for at behandle oplysningerne. Hvis du mener, at dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi indhentede dem til, kan du bede om at få dem slettet. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller andre retlige forpligtelser.
Hvis du bestrider oplysninger, som vi har registreret eller på anden vis behandler, kan du anmode os om at begrænse behandlingen af oplysningerne, indtil vi har haft mulighed for at fastslå, om oplysningerne er korrekte. Du kan også anmode om begrænsning i stedet for sletning, hvis du mener vores behandling af oplysningerne er ulovlig, eller hvis du mener vi ikke længere har brug for oplysningerne, eller hvis du mener dine legitime interesser går forud for den dataansvarliges legitime interesser. Hvis du får medhold i, at vores behandling skal begrænses, må vi fremover kun behandle oplysningerne med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
Du har ret til at modtage persondata, du har stillet til rådighed for os, og dem, vi har indhentet om dig hos andre aktører på baggrund af dit samtykke. Hvis vi behandler data om dig som led i en kontrakt, hvor du er part, kan du også få tilsendt dine data. Du har også ret til at overføre disse persondata til en anden tjenesteudbyder. Du kan også bede os om at få oplysningerne sendt direkte fra den dataansvarlige til en anden myndighed eller virksomhed. Hvis du ønsker at bruge din ret til dataportabilitet, vil du modtage dine persondata fra os i et almindeligt anvendt og maskinlæsbart format.
Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af oplysninger om dig. Du kan også gøre indsigelse mod vores videregivelse af dine data til markedsføringsformål. Du kan bruge kontaktoplysningerne øverst til at sende en indsigelse. Hvis din indsigelse er berettiget, sørger vi for at ophøre med behandlingen af oplysningerne.
Hvis vi ønsker at bruge oplysninger om dig til et andet formål, end de formål, som vi tidligere har oplyst over for dig, fx i denne privatlivspolitik, har du ret til at få information herom, inden vi viderebehandler oplysningerne til det andet formål.
Hvis vores behandling af dine oplysninger sker på grundlag af dit samtykke, kan du til enhver tid trække samtykket tilbage. Hvis du tilbagekalder samtykket, må vi fremover ikke længere behandle oplysningerne. Tilbagekaldelse af samtykke påvirker ikke lovligheden af den behandling, der er baseret på samtykke inden tilbagekaldelsen. Hvis vi har et andet lovligt grundlag for behandling end samtykke med et selvstændigt formål – eksempelvis opbevaring af oplysninger af hensyn til overholdelse af reglerne om bogføring – vil denne behandling fortsat kunne finde sted.
Hvis du ikke er tilfreds med vores svar, har du mulighed for at klage til Datatilsynet. Det gælder generelt, at hvis du er utilfreds med den måde, dine personlige oplysninger er blevet behandlet på, kan du klage til Datatilsynet, som derefter undersøger sagen og træffer en afgørelse.
En cookie er en lille tekstfil, der lagres i din browser for at kunne genkende din computer ved tilbagevendende besøg. Der er ingen personlige oplysninger gemt i vores cookies og de kan ikke indeholde virus.
Cookies sletter sig selv efter efter et vist antal måneder (kan variere), men de fornyes efter hvert besøg.
Sådan sletter du cookies
Se vejledning her: http://minecookies.org/cookieh…
Hvis du ikke ønsker at modtage cookies kan du blokere dem. Se vejledning her: http://minecookies.org/cookieh….
Vi anvender Google Analytics, som sætter cookies til at samle statistik om brugen – men ikke om brugerne. Vi sætter en cookie, der fortæller sitet om din browser kan vise javascript eller ej. Vi bruger Siteimprove til at indsamle statistik om brugeradfærd samt overvåge om vores indhold performer efter hensigten, og vi bruger Woopra til at samle statistik om de enkelte brugeres adfærd. Desuden eksperimenterer vi løbende med cookies, der hjælper os til at genkende brugere.
Du kan fravælge cookies fra Google Analytics her: http://tools.google.com/dlpage…
Personoplysninger afgives aldrig til tredjepart, med mindre du selv udtrykkeligt giver tilsagn hertil, og vi indsamler aldrig personoplysninger, uden at du selv har givet os disse oplysninger ved registrering, køb eller deltagelse i en undersøgelse m.v.
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website, indsamler og behandler vi sådanne informationer.
Såfremt du kontakter os via kontaktformular, opbevare vi dette data i 120 dage. Du har altid mulighed for få dette data slettet ved at kontakte os.
Skabelon til cookie- og privatlivspolitik er udfærdiget af Minecookies.org
Underretning om forebyggende foranstaltninger mod hvidvask og finansiering af terrorisme og vores forpligtelser efter hvidvaskloven
MaeglerADM ApS er underlagt lov om forebyggende foranstaltninger mod hvidvaskning og finansiering af terrorisme (”hvidvaskloven”). Loven forpligter MaeglerADM ApS til at indsamle kunders identitetsoplysninger og opbevare dem i ti år.
Kunder skal derfor oplyse:
Dette sker ved oprettelse af en sag og som kunde skal du i relevant omfang vise eller sende dokumentation derfor. Selskaber skal også sende oplysninger om og dokumentation for deres reelle ejerforhold.
Hvis din sag er omfattet af reglerne i hvidvaskloven, er MaeglerADM ApS som din rådgiver forpligtet til at sende dig denne orientering samt indhente og opbevare ID-oplysninger om dig. Hvis MaeglerADM ApS måtte få mistanke om, at du er ved at hvidvaske penge eller finansiere terrorisme, er vi forpligtet til at underrette Hvidvasksekretariatet om aktiviteterne og videregive dine ID-oplysninger til Hvidvasksekretariatet. Vi må ikke orientere dig om, at underretning har fundet sted.
Efter reglerne om forebyggelse mod hvidvask har vi som rådgivningsfirma pligt til at indhente og opbevare vores kunders identitetsoplysninger, hvis der indgår en pengetransaktion i din sag. Identitetsoplysninger skal omfatte navn og CPR-nummer eller CVR-nummer, hvis der er tale om en kundevirksomhed.
Medmindre der ikke er risiko for, at identiteten er falsk, har vi også pligt til at kontrollere identitetsoplysningerne på grundlag af en uafhængig pålidelig kilde. Er vores kunde en virksomhed, skal vi desuden kontrollere identiteten på virksomhedens reelle ejere samt indhente oplysninger om og løbende overvåge virksomhedens formål og beskaffenhed for at sikre, at alle ønskede transaktioner er i overensstemmelse dermed.
Generelt skal vi kunne godtgøre over for tilsynsmyndigheden, at vores kendskab til vores kunder er tilstrækkeligt til at vurdere, om der er en risiko for hvidvask og finansiering af terrorisme. Vi skal også kunne dokumentere karakteren af transaktioner, vi har bistået med, over for tilsynsmyndigheden.
Hvis der opstår mistanke om, at en transaktion er knyttet til hvidvask eller finansiering af terrorisme, har vi pligt til omgående at underrette Statsadvokaten for Særlig økonomisk og International Kriminalitet.
MaeglerADM ApS modtager ikke kontante betalinger fra kunder eller andre.
Efter reglerne om forebyggelse af hvidvask samt af hensyn til dokumentation af den rådgivning, der leveres, vil vi opbevare oplysningerne i ti år efter, at kundeforholdet er afsluttet. Vi vil også opbevare dokumentation for alle transaktioner, vi måtte have bistået dig med, i 10 år efter, at kundeforholdet er afsluttet.